რევიუ #71: რკინის რაინდი – ინგრევა მონობის კოშკი / მომეფერები (1991/92)

cover1

hard rock, heavy metal

ტრეკლისტი:

ინგრევა მონობის კოშკი (1991)

  1. ინგრევა მონობის კოშკი (6:49)
  2. შავი მხედარი (5:09)
  3. გაიხედე უკან (4:38)
  4. იესუს (3:56)
  5. მთვარესთან ერთად (4:46)

მომეფერები (1992)

  1. მომეფერები (5:54)
  2. პირველი თოვლი (6:05)
  3. სამოთხის ვარდო (4:24)
  4. ქარი ქრის (4:42)
  5. Ты Или Я (4:30)
  6. He Maйся (3:52)
  7. ილონა (ბონუსი) (4:17)

შემადგენლობა:

  • როინ მელაძე – ვოკალი, გიტარა
  • ვასილი იკონნიკოვი – კლავიშები, ბექ-ვოკალი
  • აჩიკო გუდიაშვილი – ბას-გიტარა
  • მამუკა გრიგალაშვილი – დასარტყამი ინსტრუმენტები

ოთხმოცდაათიანების დასაწყისში საქართველოში მცირე, მაგრამ ძალიან საინტერესო ჰარდ-როკ სცენამ დაიწყო ჩამოყალიბება. საგულისხმო ისაა, რომ ამ მოძრაობის საუკეთესო ბენდები სულაც არ იყვნენ დიდი ქალაქებიდან – მაგალითად „ბეთლემი“ მაღალმთიანი აჭარიდან იყო, „მეხის ქანდაკება“ – თელავიდან. „რკინის რაინდი“ კი, 1990 წელს, გორში  შეიკრიბა. ამ ოთხკაციანმა ჯგუფმა, თავისი ძალზედ მცირე ფინანსური სახსრებით მოახერხა სამი ალბომის ჩაწერა. რუდიმენტური ეკიპირების და ძალზედ მცირე სტუდიური დროის მიუხედავად (თითო ალბომი თითო დღეში!), „რკინის რაინდმა“ ისტორიითვის დახვეწილი და ძალიან ლამაზი ჰარდ-როკის დატოვება მოახერხა. წარმოიდგინეთ ბენდი, რომელიც ერთმანეთს უთავსებს Rainbow-ს მელოდიზმსა და Iron Maiden-ის სტილის გიტარულ გალოპებს, სცენაზე Judas Priest-ისნაირი იმიჯით. ამ ყველაფერთან ერთად კი ქართული როკის ისტორიაში ერთ-ერთი განსაკუთრებული მომღერალითა და კომპოზიტორით. ვინაიდან მათი ალბომები არაა ხანგრძლივი, ერთის მაგივრად შემოგთავაზებთ ორს.

პირველი, 1991-ში ჩაწერილი ალბომი 4 ენერგიული სიმღერისაგან შედგება, რომელსაც ბოლოს ერთი ბალადა ხურავს. დრამატული „ინგრევა მონობის კოშკი“ ძალზედ ეფექტურად იყენებს Rainbow + Iron Maiden მიდგომას და თემატურად საბჭოთა იმპერიის იმდროინდელ გარდაუვალ ნგრევას ეხება. „გაიხედე უკან“-შიც მსგავსი სენტიმენტია. საინტერესოა, რომ მისი ტექსტი არის ვერა პუშკინას ორიგინალის თარგმანი რუსულიდან. იგივე ლექსი გამოიყენა რუსულმა heavy metal ჯგუფმა Ария-მ. „რკინის რაინდის“ მიერ შესრულებული თარგმანი ორიგინალს პოეტურობით არაფრით ჩამოუვარდება და ამ ენერგიულ სიმღერასაც საოცრად უხდება. კლასიკური ჰევი-მეტალ „შავი მხედარი“ და თითქმის როკენროლური „იესუს“ სავსეა ბიბლიური ალუზიებით, ამ ოთხი სიმღერის შემდეგ ბალადური „მთვარესთან ერთად“ დიდი სიურპრიზია, მაგრამ ჯგუფის თვითმყოფადობა ყველაზე მეტად ამ ბალადაში სჩანს – უცნაურად, ეს სიმღერა საერთოდ დაცლილია power ballad-ის კლიშეებისგან. ის ძალიან უპრეტენზიოდ, მაგრამ იმდენად ლამაზად სრულდება, რომ ამ საკმაოდ ინტენსიურ ალბომს მარგალიტად ადევს.

მეორე ალბომი შედარებით უფრო ლირიკულია, შედარებით ნაკლები ჰევი-მეტალით, მაგრამ ბალადები კიდევ უფრო დახვეწილია: „პირველი თოვლი“ და რუსულენოვანი “Ты Или Я” პირს დააღებინებს ნებისმიერს თავისი სილამაზით… „მომეფერები“ (ტერენტი გრანელის ლექსზე) და „სამოთხის ვარდო“-ც ძალიან კარგია, ოდნავი დრაივით, მაგრამ იდეა აქაც მაინც ბალადურია. „ქარი ქრის“ ერთადერთი შედარებით სუსტი წერტილია ამ ალბომის, „He Maйся“ კი ერთადერთი სუფთად ჰევი-მეტალ სიმღერაა აქ და წააგავს ზემოთხსენებულ Ария-ს. ბონუსად ალბომს მივაყოლე „ილონა“ (White Lion-ის “You’re All I Need“-ის ქართულენოვანი ვერსია), რომელიც მართალია, ვოკალისტის სოლო ჩანაწერია, მაგრამ სტილის მხრის კარგად ჯდება ამ ალბომში.

ამის შემდეგ 1994 წელს ჯგუფმა კიდევ ერთი, ამჯერად რუსულენოვანი ალბომი ჩაწერა და დაიშალა. შემდეგ იყო პერიოდული შეკრებები, 2012 წლის რამდენიმე იმედისმომცემი კონცერტით. პირველ ორ ნამუშევარში კი „რკინის რაინდმა“ შემოგვთავაზა ძალიან ლამაზი და ენთუზიაზმით შესრულებული ჰარდ-როკი, რომელიც სტაბილურად მაღალი ხარისხისაა და მომენტებში („გაიხედე უკან“, „მთვარესთან ერთად“, „პირველი თოვლი“ “Ты Или Я’) უდიდეს შთაბეჭდილებას ტოვებს. მუსიკის ზოგადი, ნათელი მელოდიური და სიხალასე კი ჩანაწერის არცთუისე მაღალი ხარისხის მიუხედავადაც არ ჰკარგავს ეფექტს. ასე რომ, ოდნავი პირადი ბონუსის გათვალისწინებით, ჩემგან ამ ორივე ალბომს 8,5 / 10. დარწმუნებული ვარ, რომ მათი მუსიკა ბევრს ჩემსავით შეგიყვარდებათ.

————————————————————————————————————

In the beginning of the 90s, a small but very interesting Georgian hard rock scene started to form. Interesting thing is that the best bands from this movement were not from Tbilisi or other big cities. For example, Betlemi came from the mountainous part of Achara region; Mekhis Kandakeba were from Telavi. Rkinis Raindi got together in Gori (yeah, Stalin’s birthplace) in 1990. This four-piece band managed to record three short albums with their own very scarce finances (who had the money in Georgia then, anyways?). Despite the rudimentary equipment and very short studio time (each album was recorded within a day!), Rkinis Raindi gave a very beautiful and refined hard rock to history. Imagine a band merging the melodism of Rainbow and guitar gallops a-la Iron Maiden with Judas Priest-like stage presence. And plus having one of the most wonderful vocalists and composers ever seen in Georgian rock music. Due to shortness of their albums, I’ll present two of them instead of one.

First album, “Ingreva Monobis Koshki” recorded in 1991, features 4 energetic songs capped by a ballad. Dramatic title track [1] uses Rainbow + Iron Maiden approach very efficiently and thematically deals with the then-inevitable collapse of Soviet Union. “Gaikhede Ukan” [3] deals with the same issues put in the context, but its lyrics are actually a translation of Margarita Pushkina’s original, also used by Russian heavy metal band Aria. Rkinis Raindi’s Georgian translation is no less poetic than the original and fits this very intense song perfectly. Biblical allusions predominate in a classic heavy-metal “Shavi Mkhedari” [2] and almost rock’n’rolling “Iesus” [4]. After these four songs, closing ballad, “Mtvarestan Ertad” [5] comes as a big surprise, but I think here is where the bands talent shows the best: this seemingly unpretentious song is devoid of any power ballad cliché there is, making it a hidden sentimental gem in this quite intense recording.

The second album (recorded in 1992) is more lyrical, with relatively less heavy metal but with even more refined ballads: “Pirveli Tovli” [1] and “Ты Или Я[5] can make anybody’s jaw drop, and “Momeperebi” (a title track) [1] and “Samotkhis Vardo” [3] are also very good, a bit more driving but still with the essence of a ballad. “Qari Qris” [4] is the sole weak spot on the album, while “He Maйся” [6] is the only purely heavy metal song, recalling aforementioned Aria. I’ve inserted “Ilona” (a Georgian-language version of White Lion‘s “You’re All I Need“) [7] as a bonus track, which, despite being vocalist’s solo recording, stylistically belongs here.

The band made one more, Russian-language album in 1994 and disbanded soon thereafter. There have been periodic reunions, the most recent of which was in 2012 with a couple of live performances that gave much hope. Nevertheless, the first two works by Rkinis Raindi offered us a very beautiful and hard rock played with much enthusiasm, of stably high quality and ability to give a huge impression at the moments (“Gaikhede Ukan” [3], “Mtvarestan Ertad” [5]. “Pirveli Tovli” [2.2], “Ты Или Я [2.5]). And the bright melodic qualities and overall freshness of music just doesn’t fade even in the settings of not-so-good sound quality. Considering a small personal bonus, both albums get 8,5 / 10 from me. I’m sure many of you will love it as much as I do.

გადმოსაწერი ბმულები / download links:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s